مشخصات دوره:

 

تعداد جلسات: 12 جلسه

زمان هر جلسه: دو ساعت

زمان کل دوره: 24 ساعت

صدور گواهی: دانشگاه ولی عصر(عج)

 
AA04
Gholami_Reza

استاد دوره: دکتر رضا غلامی

درباره دوره:

به زبان ساده می‌توان گفت که بازار مکانی است که در آن خرید و فروش انجام می‌شود. حال این بازار می‌تواند یک مکان فیزیکی یا در بستری مانند اینترنت باشد. آنچه خریداران و فروشندگان معامله می‌کنند، دارایی‌هایشان است که می‌تواند واقعی یا مالی باشد. دارایی‌های واقعی همان دارایی‌های فیزیکی مانند خانه، زمین، خودرو و… هستند. در طرف مقابل، دارایی‌های مالی اسنادی مانند سهام و اوراق مشارکت را در بر می‌گیرند.

جلسه‌ای که در آن، مدیران و سهام‌داران برای بررسی و تصمیم‌گیری مسائل مهم شرکت گرد هم می‌آیند اصطلاحاً مجمع نامیده می‌شود. همه سهام‌داران شرکت، متناسب با سهمی که دارند، در صورت رأی‌گیری حق رأی دارند. جلسه مجمع باید حداقل ۱۰ روز قبل از برگزاری، توسط هیئت مدیره شرکت اطلاع‌رسانی شود. مجمع‌هایی که برگزار می‌شوند دو دسته‌اند: مجمع عادی سالیانه و مجمع فوق‌العاده.

 
سرفصل دوره:

 

فرضیات و سوالات تحقیق
  • تعریف فرضیه، انواع آن و خصوصیات یک فرضیه خوب
  • فرضیه هاچگونه روابط بین متغیرها رابیان می کنند؟
  • سوالات مهم در کجا مطرح می شوند؟
  • ویژگی ها و نحوه بیان سوالات مهم چگونه است؟

اهداف تحقیق

  • تعریف هدف و تقسیم بندی انواع آن را بیان کنید.
  • فواید و خصوصیات اهداف رامشخص نمائید.
  • نحوه بیان اهداف را شرح دهید.
  • برای موضوع تحقیق انتخابی خود هدف اصلی و اهداف جزئی را بنویسید.

 

پیشینه تحقیق، اهمیت و ضرورت آن

  • دلایل اهمیت مرور بر بررسی های قبلی چیست؟
  • چگونه بررسی های قبلی را مرور کنیم؟
  • نحوه بیان مرور بر بررسی های قبلی چگونه است؟
 

تعریف مفاهیم و متغیرها وچارچوب نظری

روش گردآوری داده ها

  • انواع ابزارها و روش­های جمع­آوری داده­ها
  • چگونگی تدوین و تنظیم داده­ها
  • آشنایی با ابزار تدوین، تنظیم و دسته بندی داده­ها (فیش­برداری و ...)

تجزیه و تحلیل داده ها

  • چیستی، چرایی و اهمیت تجزیه و تحلیل
  • چگونگی انجام تجزیه و تحلیل
ملاحظات اخلاقی
  • اهمیت ملاحظات اخلاقی در چیست؟
  • چگونه ملاحظات اخلاقی را در مراحل مختلف تحقیق بیابیم و بیان کنیم؟
محدودیت های تحقیق
  • آیا شناخت محدودیت های تحقیق پیش از انجام آن امکانپذیر است؟
  • محدودیت هادرمراحل مختلف تحقیق کدامند؟
  • چگونه فعالیت هارا سازماندهی کنیم؟