تولید محتوا
دروه آموزشی
تیزر تبلیغاتی
تور مجازی
تولید پادکست
وب کنفرانس
موشن گرافی
اینفوگرافی
تولید محتوا

تولید محتوا:

تولید محتوا، به مشارکت در اهدای اطلاعات به هر رسانه ای و به ویژه رسانه‌های دیجیتال گفته می‌شود. اطلاعات اهدایی مذکور برای یک کاربر نهایی در زمینه‌های خاص است. محتوا «چیزی است که باید از طریق یک مدیوم بعنوان گفتار، نوشتار یا هر یک از هنرهای گوناگون بیان شود» محتوا برای بیان خود، توزیع، بازاریابی و انتشار می‌باشد. فرم‌های معمول ایجاد محتوا شامل نگهداری و به روز رسانی وب سایت‌ها، وبلاگ نویسی، عکاسی، فیلمبرداری، تحلیل برخط، نگهداری حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و ویرایش و توزیع رسانه‌های دیجیتال است. مرکز تحقیقات پیو، تولید محتوا را «تولید متریال اهدایی مردم به جهان برخط» توصیف کرده‌است.

محتوایتان را می‌توانید در 4 قالب اصلی تولید کنید:

  • تصویر
  • ویدئو
  • صدا
  • متن

که هرکدام از این قالب‌ها کارکردهای خاص خود را دارند.

۱۰
۲۰۲۱

تولید محتوا:

استودیو تولید محتوای مرکز آموزش و یادگیری مجازی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان با تجهیزات و زیرساخت به روز و قدرتمند رسانه ای و استودیویی تا کنون توانسته است محتوای فاخر، استاندارد و با کیفیتی را برای سازمان‌ها و موسسات آموزشی طرف قرارداد فراهم کند.

VRU_2317
دروه آموزشی

دوره های آموزشی:

مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در سالیان اخیر با اساتید جوان و با تجربه، دوره های آموزشی متعددی را در رشته و تخصص های مختلف برگزار نموده و در حال برگزاری است. این دوره های برای افراد متقاضی و سازمان ها، شرکتها و صنایع مختلف برگزار می شود. برخی از تخصص هایی که دوره های آن در مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار می شود عبارتند از:

فنی و مهندسی:

  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی معدن

علوم اداری و اقتصاد:

  • مدیریت
  • اقتصاد
  • حسابداری

زبان و ایران شناسی:

  • ایران شناسی
  • زبان شناسی و مطالعات ترجمه

علوم ریاضی:

  • آمار
  • ریاضی
  • علوم کامپیوتر
علوم پایه:

  • شیمی
  • فیزیک

ادبیات و علوم انسانی:

  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • زبان و ادبیات عربی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • علوم قرآن و حدیث
  • علوم ورزشی
  • فلسفه و کلام اسلامی
  • معارف اسلامی
  • معارف اسلامی و حقوق

کشاورزی:

  • ژنتیک و تولید گیاهی
  • علوم و مهندسی آب
  • علوم و مهندسی باغبانی
  • علوم و مهندسی خاک
  • گیاهپزشکی
total
تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی 

امروزه با گسترش تکنولوژی، تبلیغات از شکل سنتی خود فاصله گرفته و تبلیغات بصری در رسانه های تصویری محبوبیت گسترده ای پیدا کرده است. هر کسب و کاری چه برای معرفی چه برای جا انداختن محصولش نیازمند تبلیغات است و طبق آمار، افراد تبلیغات بصری را به انواع دیگر ترجیح می دهند خصوصا اگر داستانی پشت آن نفته باشد. این ویژگی را دقیقا می توان به تیزرهای تبلیغاتی نسبت داد. اما تیزر تبلیغاتی چیست و چه ویژگی های دارد؟ برند های جهانی بر چه اساس تیزر تبلیغاتی می سازند؟ در این مطلب به این سوال ها پاسخ خواهیم داد.

تیزر تبلیغاتی نوعی آگهی است که قبل از آگاهی کامل راجع به محصولی، در قالب ویدیو، عکس، ایمیل و … ظاهر می شود و تلاشش این است که با سرنخ دادن و نشانه، حس کنجکاوی بیننده را در مورد محصول بر انگیزد. تیزر تبلیغاتی معمولا کوتاه و خلاصه است و اطلاعات زیادی در اختیار بیننده نمی گذارد و در واقع هدفش این است تا زمان رونمایی کامل محصول، ذهن بیننده را مشغول کند. در این مرحله پیامی به شما منتقل شده است اما نصفه و نیمه و اصلا نمی دانید قرار است چه اتفاقی بیفتد یا اصلا محصول چیست و چه کارایی دارد.

teaser-ads
Untitled-1-23
۳-Rules-for-Better-Video-Marketing

نکات کلیدی در ساخت فیلم تبلیغاتی

هدف‌گذاری

اولین گام در جهت ساخت فیلم تبلیغاتی حرفه‌ای، مشخص کردن هدف تولید می‌باشد؛ اگر تهیه‌کننده نداند که هدف از ساخت تبلیغاتش چیست مسلما پایه‌های اولیه کار سست شده و در نتیجه مجموعه‌ای ضعیف به تولید می‌رسد که توان رقابت با سایر تبلیغات و همچنین جذابیت کافی برای جلب مخاطب را ندارد.

با این تفاسیر هر تهیه‌کننده که در عرصه ساخت تبلیغات چه به صورت فیلم و تیزر و چه به طور عکس و بیلبورد فعالیت می‌کند، باید هدفی معین از تولید محتوای خود داشته باشد. به طور معمول اهداف یک فیلمبردار و متخصص تولید فیلم تبلیغاتی به چند دسته طبقه‌بندی می‌شوند، مانند افزایش فروش، معرفی و تبلیغ یک محصول یا خدمات، نشان دادن عملکرد و حوزه فعالیت شرکت یا کارخانه و حتی آموزش به مخاطبان. هر کدام از اهداف ذکر شده می‌بایست به عنوان یک ویدیو تبلیغاتی منحصر‌به‌فرد و انحصاری تهیه شوند تا پیام آنها با یکدیگر تلفیق نشده و بیننده بتواند منظور فیلم را به درستی دریافت کند

نحوه ارائه فیلم

پس از آنکه هدف تولید تبلیغات مشخص شد باید به چگونگی ارائه آن بیندیشید. این مرحله به عواملی مانند سبک معرفی محصول و وبسایت، توصیف طرز کار یک کالا، ایجاد مسئله و ارائه راه‌حل مناسب، استفاده از سبک داستانی برای روایت یک موضوع خاص، تشویق مخاطبان به انجام کاری مشخص، بهره گرفتن از سلبریتی‌ها و افراد مشهور با هدف تایید محصولتان و… بستگی دارد. شرکت‌های تبلیغاتی با توجه به هدفی که در گام قبل تعیین کردند بهترین سبک ارائه تبلیغات را برمی‌گزینند و فیلم مربوطه را با توجه به آن می‌سازند.

اهمیت نوع گفتار در ویدیو

اگر فیلم مورد نظر شما شامل صوت یک فرد گوینده می‌باشد تا توضیحاتی را در خصوص هدفتان به مخاطبان گوشزد کند، نوع گفتار و لحن مورد استفاده در آن صوت تاثیر شگرفی در انتقال پیام خواهد داشت. به عنوان مثال اگر سبک ارائه فیلمتان توصیفی می‌باشد، بهره گرفتن از نوع گفتار دراماتیک مناسب نخواهد بود؛ و یا در سبک تشویق به عمل لحن صوت گوینده باید فانتزی و الهام‌بخش باشد تا احساسات مخاطبان را برانگیزد و انگیزه لازم را در آنها به وجود بیاورد.

تعیین مدت زمان فیلم تبلیغاتی

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت فیلم تبلیغاتی حرفه‌ای، توجه به تایم کلی ویدیو است. به طور معمول فیلم‌های تبلیغاتی در بازه زمانی 30 ثانیه تا 5 دقیقه به تولید می‌رسند و در اختیار مخاطبان قرار داده می‌شوند. انتخاب بهترین بازه زمانی زمانی به عوامل متعددی بستگی دارد که تمامی فیلمبرداران به این نکات کلیدی توجه بسیاری می‌کنند.

اهمیت ساخت و طراحی تیزر تبلیغاتی خلاقانه چیست ؟

در شیوه های نوین توسعه کسب و کار و بخصوص در حوزه دیجیتال، تولید محتوا مهمترین مسئله‌ای است که سبب جذب و اعتماد کاربر می‌شود؛ در این میان ساخت کلیپ تبلیغاتی و عکاسی صنعتی از مهمترین عناصر تولید محتوا بشمار می‌روند.

البته باید توجه داشته باشید که تیز و فیلم تبلیغاتی در صورتی برای شما بازدهی خواهد داشت که غنی، متفاوت و خلاقانه باشد! همانطور که در ابتدا اشاره شد، ساخت تیزر و طراحی بیلبورد تبلیغاتی راهی برای ایجاد شوک در ذهن مخاطب است، روشی تبلیغاتی که به واسطه آن پیام مورد نظر خود را در ذهن مخاطبان ثبت می‌کنید؛ امروزه تیزر تبلیغاتی به عنوان یکی از شیوه‌های نوین تبلیغاتی شناخته می‌شود که با توجه به کسب و کارتان می‌توانید از آن بهره ببرید.

تور مجازی

واقعیت مجازی (Virtual Reality) (اختصاری VR)

واقعیت مجازی نوعی فناوری است که در آن محیط مجازی جلوی چشم کاربر قرار می‌گیرد و بر اساس حرکت سر و بدن، کاربر با آن محیط تعامل و ارتباط برقرار می‌کند. در واقع یک هدست بر روی سر کاربر قرار می گیرد و با حرکات بدن او سازگار و کنترل می‌شود.

در واقعیت مجازی یک فرد از طریق یک عینک مخصوص می‌تواند به بالا، پایین یا هر جهت دیگری نگاه کند، گویی واقعاً در آنجاست. در واقع، امروزه واقعیت مجازی را به عنوان واقعیتی که توسط رایانه تولید می‌شود، تعریف می‌کنند. یک واقعیت شبیه‌سازی شده، یک دنیای مصنوعی است که کاربر می‌تواند خود را با تجهیزات فنی مناسب در آن قرار دهد. این فناوری به این شکل عمل می‌کند که کاربر را درون یک تجربه قرار می‌دهد. کاربران به جای مشاهده یک صفحه نمایش در مقابل خود، در تعامل با یک دنیای سه‌بُعدی هستند.

تور مجازی یک امکان جدید اینترنتی برای به نمایش گذاشتن اطلاعات کاربردی از یک فضای واقعی است به شکلی که انگار در آن فضا و مکان حضوری دارید! در واقع، تور مجازی امکان حضور مجازی شما را در یک مکان دیگر فراهم می‌کند. شما می‌توانید تمام جزئیات محل مورد نظرتان را به راحتی و با چند کلیک ساده مشاهده کنید. این امکان در ابتدا برای موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و مکان‌های توریستی در نظر گرفته می‌شد، اما امروزه مبحث مارکتینگ‌ و بازاریابی دیجیتال یکی از مهم‌ترین کاربردهای تور مجازی است.

اگر صاحب یک مکان توریستی یا گردشگری هستید، یا اگر صاحب یک کارخانه یا کارگاه تولیدی هستید، یا اگر برگزارکننده نمایشگاه‌ها و یا گالری‌های تخصصی هستید و یا هر کسب‌وکار دیگری دارید، تور مجازی می‌تواند یکی از مهم‌ترین ابزارها برای معرفی برند شما و کسب‌وکارتان به مشتری‌های جدید و قدیمی باشد. این امکان و ابزار بسیار قدرتمند، باعث رشد هتل‌ها، بنگاه‌های املاک و مستغلات به طور چشمگیری شده است به طوری که طبق بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شده است که ۳۵ درصد افزایش فروش آنلاین، از محاسن کسب‌وکارهایی است که از تور مجازی برای نمایش ویژگی‌های محل کار خود استفاده کرده‌اند.

pngwing.com (9)
pngwing.com (8)
pngwing.com (2)
pngwing.com (4)
ویژگی های ساخت واقعیت و تور مجازی:

 

پانورامای زنده (مانند: تور لیدر، نمایش تحرک خط تولید کارخانجات،...)
امکان قراردادن نمای روز و شب نقاط با قابلیت تعویض خودکار
امکان قرار دادن کلیپهای ویدیویی در هر نقطه دلخواه در عکسهای 360 درجه
قابلیت نمایش ویدئو بصورت Pop up
فیلمبرداری 360 درجه با کیفیت 5.6k
جلوه های ویژه ویدئویی
امکان قراردادن عکسهای ثابت به صورت تکی یا گالری
امکان قابل کلیک نمودن اشیاء موجود در تصویر
قابلیت ارتباط زنده با بینندگان و کنفرانس آنلاین
امکان باز کردن و مشاهده صفحات وب و فایلهای PDF در تور مجازی
امکان قراردادن توضیحات صوتی و گفتار
قابل مشاهده در هدست ها و عینکهای VR
قابلیت چند رزولوشن (Multi-resolution) برای بارگذاری سریعتر تصاویر و امکان زوم بیشتر
امکان قرار دادن نقشه و پلان معماری و لینک به تصاویر 360 درجه بر روی پلان
امکان قرار دادن نقشه جغرافیایی و مشاهده موقعیت مکانی نقاط بر روی نقشه
قالب ریسپانسیو با قابلیت نمایش در دستگاههای هوشمند (کامپیوتر، تبلت، موبایل و...)
پشتیبانی از خروجی های CAD و سایر نرم افزارهای ساخت تصاویر 3 بعدی
قابلیت نمایش به چندین زبان
امکان نمایش خودکار با قابلیت تعویض خودکار تصاویر همراه با انیمیشن 
جلوه های ویژه تصاویر (مانند حرکت از آسمان به زمین، انعکاس نور خورشید در دوربین..)
نمای دوگانه (Dual view) برای مقایسه
قالب های زیبای گرافیکی با طراحی اختصاصی پانومن
امکان افزودن فلاشهای راهنما و پیشنهاد مسیر حرکت به کاربران
پردازش کف و سقف تصاویر 360 درجه و عدم وجود لکه، رد سه پایه و... در عکس
امکان تعریف محدودیت در زاویه حرکت دوربین برای عدم نمایش نقاطی خاص در تصاویر
قابلیت دانلود و مشاهده تور بصورت آفلاین
خروجی برای وب و موبایل سازگار با 100% مرورگرها و امکان قرارگیری بر روی هر نوع سرور
خروجی exe برای ویندوز با سازگاری کامل با همه نسخه های ویندوز
امکان اشتراک گذاری مستقیم در تمام شبکه های اجتماعی (واتساپ، تلگرام، فیسبوک...)
Virtual-Tour
unnamed-512x392
pngwing.com (11)
pngwing.com (6)

مهم ترین مزایای استفاده از تور مجازی موارد زیر می باشد:

  • با جستجوی نام حرفه یا موضوع مد نظر شما در گوگل خلاصه ای مهم ترین اطلاعات کاربردی همچون آدرس، شماره تماس، عکس و توضیح مختصر در صفحه جستجو گوگل ظاهر می گردد
  • کاربر می تواند به راحتی با شما تماس بگیرد و یا محل دقیق آدرس را در گوگل مپ مشاهده نماید
  • فرد می تواند تصاویر مربوط به محصولات، محل کار و میزان کیفیت هر کدام را مشاهده نماید
  •  در کمترین زمان فرد با دیدن یک تور گردشگری مجازی کوچک از محل کارتان تصمیم خود را برای همکاری یا مراجعه خواهد گرفت
  • اعتماد مشتریان را نسبت به کیفیت کارتان افزایش می دهید
  • با ارائه اطلاعات تماسی و قرار دادن تصاویری از محل کسب خود به تعداد مشتریان شما افزوده می شود
  • افراد می توانند در فراغت کامل و با صبر و حوصله بیشتر در هر جایی که باشند با کار شما آشنا شوند
  • در تور مجاری 360 کاربر می تواند واضح ترین تصویر را در زمان کمتر مشاهده نماید
  •  هر نوع سیستم عامل و دستگاهی امکان دسترسی به شبکه جهانی گوگل را دارا می باشد
  • در لیست موتور جستجو گوگل قرار گرفته و میزان امتیاز کاربری شما چندین برابر خواهد شد
  • محل کار یا محل مورد نظر شما در نقشه گوگل مپ جهانی قرار خواهد گرفت
  • تعداد عکس های بیشتری از محل کارتان با امکانات زوم در تور های مجازی قرار می گیرد
pngwing.com (26)
IMG_0723
تولید پادکست

پادکست چیست؟

پادکست یک برنامه رادیویی یا صوتی است که اغلب به شکل اینترنتی پخش می‌شود. در حال حاضر بخش مهمی از محتوایی که به صورت هفتگی روی پلتفرم‌های به اشتراک گذاری موسیقی و فایل‌های صوتی مثل ساندکلاد و اسپاتیفای قرار می‌گیرد به پادکست اختصاص دارد. ساخت پادکست یکی از راه‌های جدیدی است که بازاریابان و مالکان کسب و کار با استفاده از آن می‌توانند مخاطبان خود را پیدا کنند.
پادکست با ارائه محتوا به شکل صوتی و زود-فهم، برقراری ارتباط با مخاطبانی که علاقه‌ای به مطالعه ندارند را به شدت تسهیل می‌کند. بسیاری از افراد وقت و تمایلی برای خواندن مقاله‌های وبلاگی بلند ندارند. این در حالی است که همین افراد بدشان نمی‌آید در حالی که مشغول برگشت به خانه از محل کار هستند، یا وقتی مشغول رانندگی هستند، به پادکست گوش بدهند. به این ترتیب یکی از قابلیت‌های مهم در ساخت پادکست را می‌توان تبدیل محتوای متنی به محتوای صوتی در نظر گرفت.

klipartz.com
pngwing.com (15)

ساخت پادکست برای کسب و کارها

بسیاری از افراد، به خصوص صاحبان کسب و کار، با وجود آگاهی از کارکرد مثبت ساخت پادکست، هنوز به تاثیر شگرف آن در کسب و کار خود مطمئن نیستند. این در حالی است که پادکست به راحتی می‌تواند راه‌ جدیدی برای ارتباط با مخاطبان ایجاد کرده و مسیر تازه‌ای برای خرید از شما به وجود بیاورد. شما می‌توانید کسب و کار خود را به شکلی بهتر و صمیمی‌تر در پادکست معرفی کنید. مخاطب از طریق پادکست می‌تواند بدون مراجعه به محل، با کسب و کار شما به شکلی صمیمی آشنا شود. با استفاده از پادکست می‌توانید در هر زمان و مکانی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید.از دیگر محتواهایی که در کنار پادکست می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کنید عکاسی صنعتی ، موشن گرافیک ، تولید محتوای متنی می باشد.

مزایای ساخت پادکست:

  • ایجاد ارتباط شخصی
  • سادگی و قابلیت درک آسان
  • توسعه داخلی شرکت
  • جمع‌آوری ایده‌های جدید
  • ارزان و سریع
  • تقویت روابط عمومی
  • بالا بردن ترافیک
  • راه جدیدی برای کسب درآمد
  • بدون نیاز به صفحه نمایش
  • بارگذاری آسان فایل‌های صوتی

استودیو پادکست

مرکز آموزش های آزاد و مجازی

دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

با به روز ترین و مجهزترین امکانات ساخت پادکست

آماده ساخت انواع پادکست با بالاترین کیفیت ممکن

برای ساخت پادکست مجموعه خود

با کارشناسان مرکز تماس بگیرید

VRU_1043
وب کنفرانس

برگزاری وب کنفرانس، وبینار و دفاع الکترونیکی

مرکز وبینار و وب کنفرانس مرکز آموزش و یادگیری مجازی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان با تجهیزات و زیرساخت به روز و قدرتمند رسانه ای و ارتباطی تا کنون توانسته است جهت برگزاری دفاع الکترونیک و کارگاه های آنلاین و همچنین وب کنفرانس های بین سازمانی مورد استفاده قرار گیرد و ارتباطی استاندارد و با کیفیتی را برای سازمان‌ها و موسسات آموزشی طرف قرارداد فراهم کند.

VRU_2226

مرکز آموزش های آزاد و مجازی

دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

با به روز ترین و مجهزترین امکانات 

آماده میزبانی از وب کنفرانس، وبینار و جلسات آنلاین

سازمانها، ادارات و شرکتهای خصوصی و دولتی

با کارشناسان مرکز تماس بگیرید

VRU_2228
VRU_2317
موشن گرافی

موشن گرافیک:

موشن گرافیک بخشی از یک انیمیشن و توصیفی از یک طراحی گرافیک به صورت پویانمایی است. به بیان ساده‌تر، موشن گرافیک بخش‌هایی از انیمیشن یا فیلم‌های دیجیتال است که حسی از حرکت یا چرخش را ایجاد می‌کنند و به طور معمول در پروژه‌های چندرسانه‌ای با ترکیب صداهای مختلف، بکار گرفته می‌شوند. اگر بخواهیم بررسی کنیم که موشن گرافیک چیست باید این نکته را در ذهن داشته باشیم که موشن گرافیک نوعی انیمیشن همراه با متن است و در بیشتر موارد، متن‌ها بخش اصلی آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

Motion Graphic از دو کلمه Motion یا موشن و Graphic یا گرافیک تشکیل شده است. این رشته را با نام‌هایی مانند گرافیک پویا یا تصاویر متحرک هم می‌شناسند. گرافیک پویا به وکتور وابسته است؛ وکتورها توسط تصویرسازان طراحی می‌شوند و سپس توسط انیماتورها به شکل پویا و متحرک به بیننده ارائه می‌شود.

گرافیک پویا غالبا با موسیقی و افکت‌های جذاب همراه است؛ به همین دلیل از گرافیک متحرک در صنعت تبلیغات و فیلم‌سازی استفاده می‌شود. جالب است بدانید که Motion Graphic یعنی دانش ترکیب حرکت و صدا در دنیای رسانه و دیجیتال که تعریف کاملی است. از مزایای تبلیغات به کمک موشن گرافیک، می‌توان به کم‌هزینه و ارزان‌تر بودن آن نسبت به سایر تیزرهای ویدیویی اشاره کرد.

icons
ezgif.com-gif-maker-9-1

امروزه یکی از اصلی ترین جنبه های بازاریابی در اینترنت بازاریابی ویدئو به خصوص موشن گرافیک است. همچنین روز به روز به تعداد مشاغلی که از استراتژی های بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند افزوده می شود و این خود بر اهمیت موشن گرافیک در بازار رقابتی امروز تاکید دارد. طبق گفته های سیسکو ۶۹ درصد از کل ترافیک اینترنت در سال ۲۰۱۷ توسط ویدئوها صورت گرفته و در سال ۲۰۱۹ این رقم به ۸۰ درصد رسیده است. پس در دنیای امروز تبلیغات به وسیله موشن گرافیک جواب می دهد.

ویدیو جهت اصلی بازاریابی در اینترنت است. این واضح است ، زیرا تعداد مشاغل مورد استفاده در استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود رقم کمی نیست. طبق گفته سایت  Tubular Insights ، ۴۶ درصد از مصرف کنندگان می گویند با دیدن یک فیلم تجاری و یا موشن گرافیک تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی خرید کرده اند. اکنون بازاریابی ویدئو و به خصوص موشن گرافیک یک جادوی جدی بازاریابی است.

مزایای موشن گرافیک

موشن گرافیک یک تجربه باورنکردنی در بازاریابی است. بنابراین ما می دانیم که موشن گرافیک بسیار موثر است، اما چرا؟.

  • یکی از مزایای موشن گرافیک ارائه ایده های پیچیده به روشی قابل فهم است. با موشن گرافیک می توانید ایده های پیچیده را برای مشتریانتان ساده کنید. ایده ها و مفاهیمی که درک آنها به طور معمول مدتی طول می کشد. از طرف دیگر باید بدانید که داده های تصویری ۶۰ هزار برابر سریعتر از متن پردازش میشوند. این مهم یکی از قوی ترین دلایل مزایای استفاده از موشن گرافیک و همچنین موثر بودن آن است. موشن گرافیک ها قادر هستند محصولات، خدمات و ایده ها را به گونه ای ارائه دهند که برای بیننده به راحتی قابل هضم باشد.
  • یکی دیگر از مزایای موشن گرافیک این است که در مدت کوتاهی بیننده را درگیر می کند. طبق یک نظر سنجی مشخص شد مردم به ویدئو های تبلیغاتی زیر دو دقیقه واکنش بهتری نشان میدهند در نتیجه موشن گرافیک می تواند در زمان کم مشتری را درگیر کند. از طرف دیگر این موشن گرافیک کوتاه اگر آموزنده و یا جذاب باشد بینندگان آن را به اشتراک می گذارند و این خود یک بازاریابی و تبلیغ رایگان در شبکه های اجتماعی است.
  • یکی دیگر از مزایای موشن گرافیک استفاده آن در پلتفرم های دیجیتال گوناگون است. به عنوان نمونه با ساخت موشن گرافیک می توانید در پست های جذاب شبکه های اجتماعی، استوری شبکه های اجتماعی، ایمیل، در وب سایت و در یوتیوب و… استفاده کنید.
  • یکی دیگر از مزایای موشن گرافیک برقراری ارتباط عاطفی ما بین بیننده و محصول است. موشن گرافیک می تواند با وارد کردن تخیل و سرگرمی ارتباط عاطفی را بالا ببرد. حتی ارائه آمار و اعداد در قالب روایت جذاب و حرکت گرافیکی برا بیننده جذاب می شود. و این یک فرصت عالی برای کسب و کارهاست تا به وسیله موشن گرافیک با بیننده ارتباط بر قرار کنند.
  • یکی دیگر از مزایای موشن گرافیک مصرف محتوا بدون هیچ زحمتی است. وقتی پای خواندن و یا دیدن یک محتوا وسط باشد، موشن گرافیک و یا یک محتوای تصویری بسیار جذاب تر است و مخاطب به راحتی این محتوا را مصرف می کند. همانطور که قبلا اشاره شد، پردازش داده های تصویری ۶۰۰۰۰ برابر سریعتر از متن است و این مهم تولید موشن گرافیک را برای کسانی که درگیر تولید محتوا هستند جدی کرده است. از طرف دیگر دیدن یک موشن گرافیک برای مشتری یا بیننده هیچ زحمتی ندارد کافی است بر روی ویدئو کلیک کند. باید بدانید که موشن گرافیک قدرتمندترین ابزار بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. در مقایسه با متن و تصویر ویدئوهای اجتماعی ۱۲۰۰ درصد بیشتر از متن توسط مردم به اشتراک گذاشته می شوند. این مهم یکی از جذاب ترین بخش های مزایای موشن گرافیک است.
  • یکی دیگر از مزایای موشن گرافیک کال تو اکشن بودن آن است یعنی یک دعوت به عملی رخ می دهد. مثلا با سخت یک موشن گرافیک مشتری به خرید محصول شما دعوت می شود و محصول شما را خریداری می کند.
  • یکی دیگر از مزایای موشن گرافیک شناخت برند به وسیله آن است. بینندگان همانطور که گفته شد آمار پیچیده را با تصاویر گرافیکی و متحرک موشن گرافیک بهتر درک می کنند. مردم ۹۵ درصد از پیام های محتوای تصویری را بهتر از متون درک می کنند. این امر مخاطبان را به سمت اظهار نظر و بحث در رابطه با محتوا سوق می دهد و این یک مزیت مهم موشن گرافیک است چرا که بحث در مورد محتوا موجب دیده شدن موشن گرافیک در شبکه های اجتماعی می شود. این مهم به برندها کمک می کند در میان رقبا برجسته تر شوند.
کاربرد-موشن-گرافیک-در-دنیای-هنر-۱

تفاوت بین موشن گرافیک و اینفوگرافیک

تفاوت اصلی بین موشن گرافیک و اینفوگرافیک این است که موشن گرافیک از انیمیشن استفاده می کند در حالی که اینفوگرافیک فقط متن است. اینفوگرافیک ها همانند موشن گرافیک در صورت انجام کارها، فواید خاص خود را نیز دارند. اینفوگرافیک مانند موشن گرافیک با ترکیب رنگ ها، سبک ها، تصاویر و طرح های مختلف برای جلب توجه و ارائه اطلاعات ارزشمند به خواننده موثر است. اما با این وجود تمام این موارد در موشن گرافیک وجود دارد و همچنین با موسیقی، افکت صدا، صدا گذاری و تدوین می تواند تاثیر چند برابری بر روی مخاطب بگذارد.

اینفو موشن ها ویدیوهایی هستند که در آن‌ها از تکنیک اینفوگرافیک برای انتقال محتوا استفاده می‌کنند. در واقع گرافیک و حرکت به گونه‌ای استفاده می‌شود که بتوان از تکنیک‌های اصلی اینفوگرافیک برای نمایش محتوا استفاده کرد.

نمونه ای از موشن گرافی:

ساخته شده توسط مرکز آموزشهای آزاد و مجازی

دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان 

عنوان موشن گرافی:

آموزش نحوه استفاده از

سامانه آموزش مجازی شرکت ملی صنایع مس

برای سفارش موشن گرافی:

با  کارشناسان مرکز تماس بگیرید

اینفوگرافی

اینفوگرافیک:

در سال های اخیر اینفوگرافیک به طور چشم گیری گسترش یافته است و به صورت وسیع برای انتقال مطالب به مخاطب به کار گرفته شده است. اینفوگرافیک با ساده سازی موضوعات و مسائل پیچیده و تبدیل آن ها به فرم ساده، به کلی دنیای ارتباط با مخاطب را تغییر داده است. ظاهر ساده و در عین حال زیبای اینفوگرافیک باعث جذب طرفداران بسیاری شده است.

اینفوگرافیک. این کلمه از دو جز اینفو و گراف تشکیل شده است، اینفو مخفف کلمه information به معنی اطلاعات است و  graphic  هم به معنی تصویر است، و اینفوگرافی یعنی ارائه اطلاعات یا اطلاع رسانی از طریق تصویر. در روش سنتی آنچه غالب است متن است اما در روش جدید تصویر غالب است. در تعریف تکمیل‌تر از اینفوگرافیک می‌توان گفت: اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک‌های اطلاع رسان، نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند. این تصاویر در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌ها وجود دارد، استفاده می‌شوند .

good-infographic
info5-1-768x537
اطلاع-رسان-ها

انواع اینفوگرافیک

اینفوگرافیک به شکل های گوناگونی وجود دارد. و بر مبنای موضوع و نوع داده ها و مخاطب هدف در دسته بندی های گوناگون ظاهر می شوند. در زیر مهم ترین و پرکار برد ترین نوع های اینفوگرافیک را برای شما شرح خواهم داد.

اینفوگرافی اطلاع‌رسانی

در این نوع محتواهای گرافیکی از متن ها بیشتر استفاده می شود، که می توان با استفاده از آیکن، شکل‌های مختلف، رنگ‌ها و سایر مؤلفه‌های گرافیکی و تصویری آن را بهینه کرد.

اینفوگرافی تایم لاین

برای نمایش روند تغییرات و سیر تکاملی محصولات و یا خدمات کسب و کار خود به کار بگیرید.

اینفوگرافی‌های نموداری

رسم یک نمودار برای مقایسه انواع آیتم ها و به تصویر کشیدن یک هدف می باشد.

اینفوگرافی آموزشی

برای شرح مراحل مورد نیاز برای رسیدن به یک هدف یا تولید یک محصول مورد استفاده قرار می گیرد.

اینفوگرافی فرآیندی

این نوع اینفو گرافیک شبیه اینفوگرافی آموزشی می باشد، با این تفاوت که در اینفوگرافیک فرآیندی تصمیم‌گیری حرف اول را می‌زند.

اینفوگرافی مقایسه‌ای

برای مقایسه و ارزیابی محصولات و یا خدمات یا افراد کاربرد دارد. ای نوع اینفوگرافی با مقایسه‌ تفاوت‌ ها و شباهت، به شناسایی نقاط قوت و ضعف آیتم‌های مختلف در برابر گزینه‌های دیگر کمک می‌کند.

اینفوگرافی عددی

برای ارائه آمار و ارقام طراحی می شود.

اینفوگرافی رزومه

برای نشان دادن تجارب شغلی، قابلیت‌های حرفه‌ای و مدارک، سوابق و توانمندی‌های تخصصی

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های اینفوگرافیک عبارتند از:

  •  سهولت ارائه اطلاعات
  •  سرعت بالای ارائه اطلاعات
  •  جذاب و جالب بودن برای مخاطب
  •  عدم خستگی مخاطب
  •  ارائه اطلاعات زیاد در زمان اندک
  •  امکان نمايش سريع، واضح و زيباي ايده‌هاي پيچيده
  •  امکان برقراری آسان ارتباط بین اجزای ارائه شده موضوع
logo-min-8